
GMC - General Motors Corporation - найбільший американський автоконцерн по виробництву: вантажних і легкових автомобілів (позашляховиків, пікапів, паркетников, груззопассажірських фургонів, SUVS, VANS, TRUCKS різних моделей і модифікацій, автомобілів для спеціальних служб різного професійного призначення в США).
Концерн GMC має страхові і фінансові відділення. Штаб-квартира автоконцерну GMC знаходиться в детройті - США, штат Мічіган. Відділення і дочірні фірми автоконцерну розташовані в Канаді, Аргентині, Бразилії, Венесуелі, Мексиці, Бельгії, Нідерландах, Данії, Іспанії, Італії, Швеції, ЮАР, Норвегії, Португалії, Франції, Германії, Перу, Уругваї, в Австрії, Англії, Фінляндії, Швейцарії, Австралії і Новій Зеландії.
Історія автоконцерну GMC бере свій початок з 1900-го року, коли брати Макс Грабовськи і Моріс Грабовськи створили призначену для продажу вантажівку з одноциліндровим горизонтальним двигуном.
У 1902 році Макс Грабовський заснував автомобільну фірму Rapid Motor Vehicle, яка почала випуск вантажівок з одноциліндровим мотором.
У 1908 році виникає компанія “Дженерал Моторс” - ця автомобільна компанія поглинає фірму Rapid Motor Vehicle і решту всіх дрібних автомобільних компаній США в Мічігані.
У 1909 році “Дженерал Моторс” випускає перше покоління вантажівок GMC, а в 1916 році утворюється автоконцерн “General Motors Corporation”.
Утворення General Motors Corporation - GMC в США 1916 рік
Вантажівки компанії GMC в 1916 беруть участь в першому трансамеріканськом автопробігу і перетинають територію США з Сієтлу ка Нью-Йорка.
Компанія GMC в роки першою світовою поставила для потреб армії союзників з 1917 по 1919 рік більше 10000 вантажних автомобілів GMC і модифікацій на їх основі. Після війни Gmс приступила до удосконалення складального конвеєра на заводі в Понтіаке, і зайнялася переобладнанням своїх автомобілів, міняючи їх корпуси, в залізничні дрезини і мотовагони самого різного призначення.
У 1925 році відбулася важлива подія - в GMC увійшла компанія “The Yellow Cab Manufacturing” з Чікаго. Тепер GMC дістала можливість випускати вантажівки як малої, так і середньої вантажопідйомності з власною емблемою. ця область діяльності стала головною для компанії і залишається такий понині.
У 1927 році з\’явилися машини GMC серії Т, а до 1931 року - один з перших автомобілів GMC категорії Клас 8, важка вантажівка GMC Т-95. Ця була тривісна машина з пневматичними гальмами і чотириступінчастою трансмісією, автомобіль корисною вантажопідйомністю до п\’ятнадцяти тонн.
У 1929 GMC отримує замовлення на розробку спеціальної вантажівки для перевезення циркових тварин (слонів і ін.).
1934 рік в Gmс створюється перша модель вантажівки з кабіною над двигуном, яка була поставлена фірмі Bekins вan and Storage.
1935 рік - GMC проводить в детройті відкриття заводу детройта GMC по виробництву дизелів, з часом вони набувають популярності як найбільш відповідні двигуни для вантажівок. До 1937 року нові вантажівки компанії GMC придбали обтічні форми, розширилася гамма квітів забарвлення.
У 1938 GMC створює перший пікап полутоннку моделі GMC T-14.
До 1939 року до експлуатації увійшли моделі серії А, рахуючи модифікації AC, ADC, AF, ADF, з номерами від 100 до 850.
Під час другої світової війни General Motors Corporation виконує військові замовлення - танки, устаткування для підводних човнів і спеціальні вантажівки, багато хто з яких потрапив до Росії за програмою ленд-лізу. Одним з таких транспортних средствніх опинилася GMC амфібія DUKW, здатна пересуватися по воді і по суші, перевозити солдатів і спорядження. Поза сумнівом, цей автомобіль і є відомий “Duck” (”Качка”) від General Motors Corporation, який випускався в трьох поширених модифікаціях: двух-, четирех- і восьми- тонною.
У другій половині 40-х років GM користувалася величезною популярністю - автомобілі збувалися з успіхом, навіть без серйозних змін в дизайні.
Можна сміливо стверджувати, що з 1945 року автомобільний продукт GMC був широко поширений і мав попит.
У березні 1949 року виробник General Motors Corporation задумався про необхідність корінних змін серії А, так з\’явилися видозмінені вантажівки Класу 8. В кінці 1949 року створюється модель Н-серии, яку корпорація і випускала на авторинок протягом 50-х років як єдиного представника вантажівок категорії Клас 8. Був також випущений варіант GMC “Bubblenose” з розташованою над двигуном кабіною, яку за замовленням передбачалося обладнати спальним местомом. Дана вантажівка отримала назву «Bubblenose»”. Нумерувалися вантажівки таким чином: до 900 - номери серії меншої вантажопідйомності, від 900 - підвищеною вантажопідйомники - моделі категорії Клас 8. Номери серії від 900 і вище привласнювалися найбільш вантажопідйомним машинам категорії Клас 8, а номери менші 900 відносилися до автомобілів порівняно меншій вантажопідйомності.
У 50-х роках випускаються вантажівки General Motors Corporation “Джіммі” GMC Jimmy. “Джіммі” серії 630 1954 року оснащена дизелем 471 Detroit Diesel, п\’ятиступінчастою головною і триступінчатою допоміжною трансмісіями.
У 1954 році були зібрані «Джіммі» 630-ій серії, технічне оснащення яких складалося з 5-ступінчастої основної, 3-ступінчастої додаткової трансмісії і дизеля 471 Detroit.
Створення першого повноприводного автомобіля GMC 4wd припало на 1956 рік.
У Америці «Дженерал Моторс» традиційно віддає перевагу великим машинам, так що проектування малолітражних автомобілів нерідко відбувається в Європі. Саме «Дженерал Моторс» упровадила перший дійсний жорсткий верх кузова автомобіля в 1949 році. Відділенням корпорації General Motors Corporation належить ряд цікавих нововведень: «Шевроле-корветт» з першим пластмасовим кузовом (1953), що несе, «Шевроле-корвейр» із заднім розташуванням мотора з оппозітним двигуном повітряного охолоджування (1959), передньопривідний «Олдсмобил-торнадо» (1966).
Останні вантажівки з кабіною, розташованою над двигуном, - типу “Bubblenose” були випущені в 1959 році. Їм на зміну прийшла модель серії, відомої під назвою “Crackerbox”, яке було дано за незграбні форми кабіни, що має схожість з коробкою. Були випущені модифікації як із спальним местомом, так і без нього. Ця вантажівка випускалася в General Motors з 1950 до 1968 року.
У 1968 році сімейство вантажівок GM поповнилося новим автомобілем “Astro-95Ќ з кабіною, розташованою над двигуном. Він швидко отримав широке визнання. У автомобілі була встановлена нова напівкругла панель приладів, нове вітрове скло, що забезпечує кращий огляд, а дизайн кабіни повністю змінений. Випускалися модифікації як із спальним местомом, так і без нього.
Проте із-за конкуренції з японськими автомобілями корпорація General Motors в 1970-80-і роки випробувала ряд серйозних труднощів.
У 1987 році “Astro” були зняті з виробництва. Тут слід зазначити, що на основі масивних моделей Н, характерних для 50-х років, були створені машини General Motors Corporation серії 9500, які з\’явилися в 1966 році. Це були вражаючого вигляду вантажівки з довгим капотом з скловолокна. Капот відкидався вперед, відкриваючи погляду простір, достатній для розміщення будь-якого дизельного двигуна, включаючи мотора V-12 фірми Detroit Diesel.
У січні 1988 року GMC увійшла до складу групи avtoпроїзводітелей вантажівок “Volvo-white” і до сьогоднішніх днів зберігає силу, випускаючи вантажні автомобілі під маркою “New Family” (”Нове Сімейство”), які стали сумісним продуктом “Volvo-white -GMC” і “Autocar”. Їх сумісним продуктом разом з «Autocar» є вантажівки мазкі «New Family».
До 1997 положення вдалося декілька виправити, а в нове тисячоліття концерн General Motors Corporation увійшов упевненою ходою, розширивши свій вплив на азіатському і східноєвропейському ринках.
На початку 2001 року відбулася зміна покоління позашляховиків GMC Envoy, які ведуть свій родовід ще з джипів Chevrolet Blazer. Нове покоління істотно відрізняється від минулої моделі. В першу чергу це помітно по укрупленію машини, а в других це повністю новий автомобіль. Всі зовнішні і внутрішні параметри машини зросли. Багатшим стало і оснащення моделі. Автомобіль пропонується у варіантах як з повним приводом, так і заднім.
У 2002 році GM була поглинена компанія Деу. В даний час корпорація General Motors Corporation активно співробітничає з російським «АВТОВАЗ»: вже створено СП в Петербурзі, а найближчим часом розглядається питання про партнерство.
Віддаючи належне технічним характеристикам, не можна не відзначити відмінні ходові якості, і високу вантажопідйомність більшості моделей GMC. Проте в краш-тестах, що проводяться різними незалежними асоціаціями, багато машин корпорації General Motors отримали дуже низькі оцінки. Таким чином, при тюнінге авто мазкі GMC, краще всього підвищити характеристики безпеки, додаванням різних відповідних опцій.
У 2008 році із-за світового економічного і фінасового кризи автоконцерни в США і General Motors Corporation зіткнулися з сер\’езнимі проблемами. General Motors Corporation і інші автоконцерни зажадали у уряду США підтримати автопром Сполучених Штатів Америки крупною фінансовою допомогою.
General Motors відмовився від своїх планів купувати Chrysler у американської інвестиційної компанії Cerberus Capital. У 2008 році General Motors продає нерухомість в Європі: офіси Vauxhall у Великобританії і Saab в Швеції. У США GMC продавав Renaissance Center - хмарочос в детройті, в якому була штаб-квартира автогіганта.
9 грудня 2008-го року американський автогігант General Motors визнав, що автомобілі GMC часто бувають низької якості і мають поганий дизайн і що компанія дуже захопилася випуском позашляховиків. “Ми визнаємо, що принесли вам розчарування”, - заявила компанія General Motors в поширеному відкритому листі до американських автомобілістів. Компанія обіцяє врахувати досконалі нею помилки і провести реструктуризацію для поліпшення своїх позицій на ринку. Все це здійснювалося концерном GMC для того, щоб отримати фінансову допомогу з держбюджету США.
В кінці 2008-го року на GMC продовжувалися масові скорочення, а чисті збитки General Motors Corporation за підсумками першого півріччя 2008 року склали майже 19 мільярдів доларів.
2008 рік - міністерство фінансів США вирішило допомогти фінансовій компанії General Motors Acceptance Corporation (GMAC), що належить автогігантові General Motors і інвесткомпанії Cerberus Capital Management, шістьма мільярдами доларів.
У цьому ж році GM починає тестування водневих прототипів в Європі, беручи участь в програмі «Hydrogen4» з іншими автокомпаніями. Спонсорами даного проекту є видні європейські і світові бренди - ADAC, Allianz, Coca-cola, Hilton, Linde, Schindler, Axel Springer, Total і Veolia.
В самому кінці 2008-го року світові ЗМІ повідомили про те, що GM і Chrysler врятовані! Американські власті врятували General Motors і Chrysler від швидкого банкрутства, виділивши автогігантам General Motors і Chrysler 4 міліарда доларів США.
2009 рік - General Motors Corporation випускає і продає гібриди GMC HYBRID cars.
2009 рік - General Motors у пошуках виходу з складної економічної ситуації ухвалило рішення розлучитися з частиною унікальних концептів, сотавляющих відчутну частину корпоративних зборів. General Motors планує продати більше 250 автомобілів зі свого музею автомобільної спадщини. Список машин, які пустять з молотка, ще не готовий, але керівництво концерну обіцяє, що найбільш рідкісні екземпляри в нього не потраплять. Частина колекції, призначена на продаж, представлена в основному екземплярами 80-х - 90-х років випуску, а також новими авто. У ній і по-справжньому унікальні автомобілі, пише Life. Будуть продані всі автомобілі Hummer і GMC, серія ультра-редких Corvette, Oldsmobile Touring 1904 року, два Peugeot 205 Turbo, президентський лімузин Біла клінтона і автомобіль, що використався Татом Римським в 1998 році.